wtorek, 8 kwietnia 2014

Słoń w składzie (tajskiej) porcelany

Już za tydzień wybieramy się do Lampang na północ Tajlandii gdzie uzupełnię moją kolekcję porcelanowych filiżanek i innych ceramicznych  drobiazgów a także wypalanych z gliny doniczek. Lampang słynie z olbrzymiej produkcji ceramiki i to właśnie w tym małym tajskim mieście powstaje dużo wyrobów ceramicznych, które kupujecie następnie w Europie

Będąc w Lampang warto wybrać się do sklepów outletowch znajdujących się przy wypalarniach, gdyż oferują one ogromny wybór. Nie jest to rzecz jasna styl tajski a raczej klasyczny i minimalistyczny. Ceny są bardzo przystępne a oferta bardzo szeroka. Trzeba tylko przygotować się na upał i szukanie w stosach talerzy, kubków i filiżanek ale taki porcelanowy pchli targ dla mnie jest samą przyjemnością. 




Klasyczna zastawa stołowa. Wyzwanie? Doszukać się tego samego modelu  :)


Miseczki z dziurkami na pałeczki ...


Czajniczki ...



Kolorowe kubki za grosze, które możemy sobie  ozdobić tak by były zupełnie wyjątkowe.



Ikea od dawna produkuje dużą część swej kolekcji w Tajlandii, to już tradycja ... :)


 Kolorowe donice inspirowane motywami chinskiej porcelany... bardzo dekoracyjne i rewelacyjne do ozdoby ogrodu. 


W tym kolorowym składziku ostatnio wyszperałam także mojego księcia. Bardzo go lubię...

Fajnie, że znowu tam się wybierzemy. Postaram się tym razem zapisać adres i opublikować go tutaj.

3 komentarze:

  1. Toż to raj dla mnie! Ostatnio odkryłam w sobie talent do ozdabiania porcelany a tutaj widzę jej pełno! Poproszę o adres :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, adresu nie ma ale to miejsce znajduje sie mniej wiecej 20 km przed Lampang w drodze z Chiang mai, kilka takich sklepow znajduje sie bezposrednio przy glownej ulicy. Latwo je znalezc! Powodzenia :)

      Usuń
  2. Ekstra! Ja właśnie wrzuciłam fotkę z maleńkim sklepikiem z japońską porcelaną, ale ten składzik robi wrażenie!
    Pozdrawiam, Asia

    OdpowiedzUsuń