sobota, 17 stycznia 2015

Osiedle mieszkaniowe w Bangkoku

Ostatnio odwiedziłam koleżankę, która mieszka w jednym z tutejszych osiedli mieszaniowych. To osiedle nie jest najnowsze ani jakies bardzo trendy ale mi spodobało się dlatego że przede wszystkim wygląda na solidne i zadbane. Szczerze mówiąc przeraża mnie tempo powstających obecnie blokowisk a także ekskluzywnych apartamentowców. Budują to tak szybko, że aż strach pomyśleć na jakim poziomie może stać bezpieczeństwo tych budynków. W każdym razie to osiedle bardzo przypadło mi do gustu. Zwłaszcza zieleń i mnóstwo udogodnień; plac zabaw dla dzieci, scieżki do biegania, basen, sklepy, restauracje. Myślę, że projekt jest zrobiony z głową i budowany jeszcze z solidnych materiałów.  






Czyściutkie, zadbane wejście i klatka schodowa...



Kiedy spojrzymy w górę to jednak to wygląda trochę przerażająco...ogromny mur betonu... ale z góry nie wyląda to tak źle, właściwie na dole sama zieleń.



Nie jest dziwne, że w dzień na basenie ani żywej duszy, w Bangkoku jest teraz trochę chłodno a poza tym Tajowie nie lubią eksponować się na słońcu. Basen zapełnia się zapewne po zmroku.



Otaczający ogród a nawet można by powiedzieć park dodaje temu miejscu uroku. Ten projekt miał prawdopodobnie możliwość budowy na dużym terenie bo w obecnych osiedlach często ogród i basen znajdują się na dachu wieżowca. Taki tradycyjny układ jednak jest lepszy. Na szczęście mamy nasz mały domek i nie musimy zastanawiać  się nad zakupem mieszkania ale gdybyśmy czegoś szukali to chyba właśnie tego typu miejsce byłoby dla nas najlepsze


4 komentarze:

  1. Chciałam bardzo podziękować za całą pracę włożoną nad przygotowywaniem kolejnych wpisów. Wybieramy się w marcu do Tajlandii na własną rękę i bez tych wszystkich informacji nie dałabym rady tego ogarnąć. Pozoliłam sobie nawet na cytaty z tej strony, które ułatwią mi poruszanie się po Bangkoku :) Dziękuję, baaaardzo dziękuję. A tutaj nasz plan podróży: http://fochzprzytupem.blogspot.com/2015/01/tajlandia-plan-podrozy.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo prosze i gratuluje wspanialego programu, z takim przygotowaniem z pewnoscia spedzicie wspaniale chwile w Tajlandii! Zycze udanej podrozy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeniosłam się w czasie z naszej ponurej Warszawy do słonecznego Bangkoku:-) Super

    OdpowiedzUsuń