Dieta po tajsku

 Rady i propozycje posiłków tutejszego dietetyka w  numerze lokalnego magazynu dla kobiet Limonade... 




1. Ryż, ryż i jeszcze raz ryż to podstawowy składnik każdego posiłku ale uwaga nie więcej niż miseczka wielkości naszej dłoni! 
ryż biały (68Kcl), ryż brązowy niełuskany (80kcl) lub kleik z ryżu (120kcl) będą mieć zawsze mniej kalorii niż nasza kromka chleba (200 Kcl) lub bułeczka  (230 Kcl)

2. Warzywa: gotowane na parze lub tylko lekko podgotowane w woku z dodatkiem tofu (120kcl na 100g) 

3. Mleko sojowe i ryzowe!

4. Owoce: w Tajlandii dieta owocowa jest bezproblemowa i do tego tania! :)

Przegryzka owocowa :  

Anans w każdej postaci: zawiera mało cukru (tylko 40 Kcl w 100g) a jest bogaty w witaminy i enzymy, które rozkładają tłuszcze. Uwaga na nadmiar bo można sobie porobić ranki na dziąsłach i języku od tej diety :) Pomarańcze  i mandarynki , jabłka i gujawa 

5. Woda, swieze soki owocowe i woda!

6. Zupy i desery z  umiarkowanym dodatkiem mleka kokosowego (100g mleka kokosowego= 230 Kcl) 

7. Ryby bez umiaru ale uwaga na owoce morza: tylko do czasu do czasu! (krewetki tuczą?!)

W Tajlandii zdecydowanie latwiej schudnac!!! :)


Komentarze